+40 (21) 655-55-55
UK AT SA

Este site-ul dvs Mobile-Friendly?

Aproximativ 50% dintre consumatorii din tara noastra utilizeaza dispozitivele mobile pentru a gasi informatiile pe care le doresc. Procentul consumatorilor va creste cel mai probabil in urmatoarea per ...

Publicat la data de 19.11.2016

Actualizat la data de 22.02.2019

Scris de George Pavelescu

3 minute rămase

Aproximativ 50% dintre consumatorii din tara noastra utilizeaza dispozitivele mobile pentru a gasi informatiile pe care le doresc. Procentul consumatorilor va creste cel mai probabil in urmatoarea perioada. Daca site-ul dvs. nu este prietenos cu dispozitivele mobile, ceea ce inseamna ca un utilizator nu poate vedea sau utiliza site-ul dvs. pe smartphone sau tableta, atunci este clar ca site-ul nu va fi folosit de acest segment. Deoarece aproximativ doua treimi dintre adultii romani au un smartphone si / sau o tableta, cel mai recomandat ar fi sa aveti un site web prietenos cu aceste dispozitive. Fara, veti pierde clientii.

Ar fi ca atunci cand te plimbi prin mall, vezi un magazin in care doresti sa intri dar usa este incuiata. Pur si simplu ai merge la magazinul urmator, nu? Acelasi lucru se intampla si cu website-ul dvs. Trebuie optimizat pentru toate dispozitivele, altfel, clientii vor cauta alt magazin.

Realizarea unui site web prietenos pentru dispozitivele mobile necesita ca programatorul si designerul sa proiecteze si sa formateze site-ul in asa fel incat sa fie usor de citit si de manevrat pe un ecran mai mic decat cel al unui monitor de computer. Este posibila ajustarea elementelor unui site web pana cand exista bani de investit intr-un site nou, cu toate ca aceste masuri improvizate nu reprezinta o solutie pe termen lung. Daca nu angajati un web designer si doriti sa il faceti singur, va trebui sa va asigurati ca folositi o tema mobile-friendly. In cazul in care nu sunteti sigur daca site-ul dvs. este utilizabil pentru smartphone si tableta, puteti folosi Google Mobile-Friendly Test pentru a analiza site-ul web.

Lista de verificare pentru un site Mobile-Friendly

1. Ganditi la fel ca si clientul dvs.

Proiectati site-ul in asa fel incat sa fie simplu de utilizat de catre clienti. Identificati cele mai comune motive pentru care clientii utilizeaza site-ul dvs. (sa obtina informatii, cumparaturi etc.) si bazati-va pe acestea in proiectarea site-ului Web.

2. Fiti consistent

Asigurati-va ca ca design-ul tuturor site-urilor dvs. se potriveste ca aspect si usurinta de utilizare. Pe langa consolidarea imaginii brandului, clientii nu trebuie sa incerce sa isi dea seama cum sa gaseasca ce au nevoie. Acest apsect se cheama responsive web design (RWD). In termeni practici, aceasta inseamna ca toate paginile web utilizeaza aceeasi adresa URL si au acelasi cod pe toate dispozitivele. Se modifica numai afisarea ca raspuns la dimensiunea ecranului.

3. Font-urile standard conteaza

Font-urile personalizate pot oferi site-urilor dvs un aspect stralucitor, insa acestea necesita o descarcare de date mai mare pentru ca site-ul sa fie afisat. Acest aspect se treduce intr-un timp de asteptare mai mare, un ecran alb si posibilitatea ca utilizatorul sa renunte.

4. Imagini perfecte

Imaginea corecta trebuie sa reflecte marca dvs., dar trebuie sa arate si bine.
Dimensionarea si trunchierea influenteaza experienta utilizatorului. Imaginile care sunt prea mari vor incetini site-ul. Aproximativ 40% dintre utilizatori vor abandona un site care se incarca in mai mult de trei secunde.

5. Nu uitati de date

Analiza web, este un mod modern de a spune ca site-ul dvs. urmareste si colecteaza date despre fiecare utilizator care viziteaza site-ul. Designerul dvs. poate include codul necesar pentru a colecta datele referitoare la lucrurile pe care doriti sa le cunoasteti. Aceste informatii va pot ajuta in initiativele de vanzari si marketing, dar pot contribui, de asemenea, la imbogatirea designului si continutului site-ului dvs.

Atunci cand vorbiti cu potentiali dezvoltatori sau cautati teme, asigurati-va site-ul poate fi imbunatatit pe partea de mobil chiar si dupa lansare. Astfel, impreuna cu feedback-ul obtinut de la clienti, pe langa date, veti reusi sa va imbunatatiti in continuare site-ul.

Inca nu sunteti sigur daca merita efortul? Luati in considerare acest lucru: In aprilie 2015, Google a inceput sa utilizeze un nou model de clasificare. Astfel, daca site-ul dvs. nu este Mobile-Friendly, veti observa o scadere in clasamentul Google si este posibil sa nu mai fiti inclus in rezultatele de top pentru cautari mobile.

0

Articole relevante

17 Jun2019

10 sfaturi pentru a fi în siguranță pe Internet în 2019

Citește mai departe
11 Jun2019

Top 4 atașamente de fișiere periculoase

Citește mai departe
05 Jun2019

5 Motive pentru a evita serviciile de găzduire ieftine

Citește mai departe
15 May2019

WhatsApp a fost exploatat, atacatorii instalând spyware pe telefoanele utilizatorilor

Citește mai departe
02 May2019

Ce sunt subnet-urile

Citește mai departe
22 Apr2019

Ce este Gateway-ul implicit

Citește mai departe

Comentarii

Acest site utilizează cookie-uri. Regăsești mai multe informații pe pagina de Informare cookies.
Pentru a continua navigarea pe site-ul nostru, te rugăm să îți exprimi acordul asupra folosirii acestora. ACCEPT