cPanel sau Zona de Client?

Trebuie accesat cPanel sau Zona de Client? Uneori este greu de știut ce trebuie accesat pentru a efectua anumite operațiuni. Cei mai mulți utilizatori devin confuzi la un moment dat, astfel că acest t ...

Publicat la data de 11.03.2019

Actualizat la data de 11.03.2019

Scris de NAV Communications

2 minute rămase

Trebuie accesat cPanel sau Zona de Client?

Uneori este greu de știut ce trebuie accesat pentru a efectua anumite operațiuni. Cei mai mulți utilizatori devin confuzi la un moment dat, astfel că acest tutorial va explica ce trebuie accesat pentru a plati factura de găzduire, sau pentru a edita unul sau mai multe site-uri web, unde se pot citi e-mail-urile sau tot ce are legătură cu site-ul personal.

ZONA DE CLIENT – Zona de Client este în mare parte informațională.

Este nevoie de un nume de utilizator (adresa de e-mail) și o parolă pentru autentificare.
Aici se pot actualiza informațiile de contact, detaliile de facturare precum și informații suplimentare de contact.

Detaliile comenzilor vor fi găsite în aceasta zonă, și tot de aici se pot plasa și comenzi noi. Se pot comanda nume de domenii, servicii și produse. Totodată se pot vizualiza detaliile facturilor trecute cât și actuale.

Aceasta este zona unde se pot vizualiza, tipări și achita facturile, de asemenea.

Orice tichet trimis se va regăsi în aceasta secțiune, astfel încât acestea vor fi toate salvate în contul personal de e-mail din Zona de Client.

Se vor regăsi, de asemenea, toate e-mail-urile care au fost trimise către client de compania de hosting, împreună cu toate comenzile, facturile și chitanțele.

CPANEL – Această zonă cuprinde tot ceea ce are legătură cu controlul site-ului web.

Adresa de cPanel este „https://domeniu.com/cpanel” unde „domeniu.com” este numele de domeniu real al site-ului găzduit. cPanel necesită un nume de utilizator și o parolă cât mai puternică (indicat ar fi un sir mixt de cel puțin opt litere, cifre, cât și caractere speciale).

Acesta este locul unde se pot configura conturile de e-mail, se poate citi webmail-ul, pot fi restaurate backup-urile site-ului, pot fi create mail „forward”, „autoresponder” sau înregistrări mx.

Se pot edita, schimba și uploada fișiere. De asemenea, pot fi editate paginile site-ului prin FTP.
Pot fi consultate statistici ale web site-ului, logari ale vizitatorilor, jurnale de erori și pot fi create pagini de erori personalizate.

Tot aici se pot adăuga domenii, subdomenii și redirectionari URL.
cPanel este locul unde se pot seta și edita baze de date.

Acesta este locul unde se vor găsi software-uri pre-instalate, prin intermediul aplicației Softaculous. Pot fi găsite bloguri, e-commerce, galerii foto, și multe altele.

Sperăm că prin acest tutorial se va înțelege diferența dintre funcțiile din Zona de Client și cPanel. Zona de client este informațională, în timp ce cPanel oferă site-ului găzduit funcționalitate.

0

Articole relevante

22 Aug2023

Cum transferi un domeniu .ro de la un alt registrar la NAV?

Citește mai departe
06 Oct2022

Prioritatea pentru serviciul de suport oferit clienților noștri

Citește mai departe
17 Aug2020

Care este diferența dintre serviciul pentru clienți relații cu clienții și asistența pentru clienți

Citește mai departe
03 Apr2019

Adăugarea adreselor IP adiționale

Citește mai departe
02 Apr2019

Instalarea sistemului de operare prin intermediul consolei noVNC

Citește mai departe
01 Apr2019

Panoul de control al serviciului de VPS

Citește mai departe

Comentarii